måndag 24 maj 2010

Bloggtorka?

Hej alla goda!

Man kan tro att jag har en rejäl bloggtorka, men så är inte läget. Jag har varit helt deppig en period nu och har verkligen kört fast i dom destruktiva banorna. Vilket inte alla gånger är det bästa. Jag strävar fortfarande efter den perfekta kroppen. Aldrig att en deppresion ska få hindra mig. Även fast jag ibland fått lust att vräka i mig det ena och det andra.

Jag tar en kort info vad som hänt dom senaste månaderna:
Från januari så har jag gått ned totalt 7,5kg. Vilket jag är sper nöjd över:) Jag har gått från en storlek M till XXS. Trodde knappt mina egna ögon när jag inte kunde ha XS;O för att de var för STORT! ;)
Jag började även en "vikt-jakt" som jag har ca 3,6kg kvar på att gå ned. Hade ju 8kg sammanlagt som jg ville gå ned.

Så jag har alltså gått ned 7,5kg från januari. Lyckats gå ned 4,4kg i min "vikt-jakt". Alltså "vikt-jakten" har jag börjat efter att jag hade gått ned 3,1kg.

Hoppas ni förstår vad jag menar;);):)


Hur har jag då gjort för att kunna gå ned?

Jo, jag har druckit RAMLÖSA/LOKA, kaffe,te, funlight mesta dels av dagarna. Jag har räknat varje kalori jag stoppat i mig. Självklart har jag sett till att ifall jag ätit 500kcal en dag då måste jag träna så att jag minst förbränner 500kcal på träningspasset samma dag! Tugga tuggummi! Fngerar jätte bra mot sötsug!
Jag har slutat äta godis. (det tog ett tag, men nu har jag äntligen insett att godis är en riktig kaloribomb oavsett hur lite man äter utav den.)Så alltså. INGEN GODIS!

Vad gör jag då när jag blir riktigt sugen på något sött?
Jo, "MummsMumms" innehåller endast 90kcal/st. En sådan och man vill inte ha något mer sött;)

Ett enkelt tips också är att ha en matvåg hemma! Man kan ha koll på exakt hur mycket man äter per portion. Asbra ju:)

Byt ut vanliga mjölken mot MINI-mjölk. Du kan även dricka SOYA-mjölk.(soya-mjölken(light ofc)innehåller 29kcal/1dl). Spar på kalorierna hörrni;)

Sugen på glass? Blanda funlight saft och frys in. Perfekta en varm sommar dag då man blir sugen på något kallt. Och ni, dom innehåller knappt några kalorier alls.

Nu har ni fått er en liten uppdatering;)
Håll ut till nästa gång<3

Stay Strong, be thin<3<3

Kärlek till er!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar